El éxito de este producto que llegó a ser el más popular en la Ciudad Condal en la primera mitad el siglo XX se debió en primer lugar a su logotipo: un mayordomo sonriente de amplias mejillas, que se distribuyó en todos los comercios catalanes y del resto de la penínisula de forma diversa: silueta del mayordomo en figura plana y en relieve, termómetros, relojes de pared. etc. Reproducimos un anuncio de Netol en un puesto de las Ramblas de Barcelona
Sin embargo el éxito de esta marca comercial tuvo un principio. En 1923 una de sus primeras publicidades impacta: se apuesta 100,000 pesetas de la época ( que representaba una verdadera fortuna) a quien presentara a los orgullosos fabricantes un producto mejor de limpiametales que el Netol. Esta estrategia publicitaria un tanto agresiva no es para nada original en la prensa de la época, ya que otros comerciantes utilizaron; incluyendo productos tan poco fiables como los crepepelos.
Con el tiempo el producto se publicitó en numeros medios: autobuses, metros, cuñas radiofónicas y fue abandonando ese caráter elitista de sus principios en el que en un anuncio en La Vanguardia con este ripio que hoy resultaría políticamente incorrecto: "Los criados sus jornales se ofrecen a rebajar, a condición de limpiar con el Netol los metales". Ver para creer.
A principis del segle XX., dos empresaris catalans Fleixar i
Lorán ubicats en ronda de Sant Pere 17, distribuïen a totes les drogueries,
ferreteries i botigues d'ultramarins un producte que abrillantava els metalls,
porcellanes, pisa, ganivets, sòls i banyera " com si de plata fora".
L'èxit d'aquest producte que va arribar a ser el més popular en la Ciutat
Comtal en la primera mitat el segle XX es va deure en primer lloc al seu
logotip: un majordorm somrient d'àmplies galtes, que es va distribuir en tots
els comerços catalans i de la resta de la penínisula de forma diversa: silueta
del majordorm en figura plana i en relleu, termòmetres, rellotges de paret.
etc. Reproduïm un anunci de Netol en un lloc de les Rambles de Barcelona.
No obstant això l'èxit d'esta marca comercial va tindre un
principi. En 1923 una de les seues primeres publicitats impacta: s'aposta
100,000 pessetes de l'època (que representava una verdadera fortuna) a qui
presentara els orgullosos fabricants un producte millor de limpiametales que el
Netol. Esta estratègia publicitària un tant agressiva no és per a res original
en la premsa de l'època, ja que altres comerciants van utilitzar; incloent productes
tan poc fiables com els regeneradors capil·lars.
Amb el temps el producte es va publicitar en números
mitjans: autobusos, metres, falques radiofòniques i va ser abandonant eixe
caráter elitista dels seus principis en què en un anunci en La Vanguardia amb
este repte que hui resultaria políticament incorrecte: Los criados sus jornales se
ofrecen a rebajar, a condición de limpiar con el Netol los metales.
Veure per a creure.
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Los dos empresarios catalanes que fundaron Netol, eran Fresneda y Lorán, no Freixar tal como indica en la publicación. José Fresneda Brull era mi abuelo y es por este motivo que les puedo comunicar el error en el dato para que pueda ser subsanado.
ResponderEliminarUn cordial saludo.
Mariana Fresneda
Bon dia, Mariana. Sóc en Pau, professor de Disseny Gràfic a la Universitat de Barcelona. Estic investigant la història del NETOL i m'agradaria contactar amb tu. Moltes gràcies. Salut!
Eliminarpau.medrano.bigas@ub.edu
pues mi abuelo era alfonso loran
ResponderEliminarsu socio
no savia que tenia socio
Bon dia, Loran. Sóc en Pau, professor de Disseny Gràfic a la Universitat de Barcelona. Estic investigant la història del NETOL i m'agradaria contactar amb tu. Moltes gràcies. Salut!
Eliminarpau.medrano.bigas@ub.edu